پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
21 فروردين 1401 - 08:38

بمب ساعتی جوانان مقاومت در میان رژیم صهیونیستی

چند هفته است که سرزمین‌های اشغالی کانون درگیری فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی شده است... اقدامات شهادت‌طلبانه اخیر فلسطینیان باعث شده علاوه بر غزه، این بار اراضی اشغالی به محلی برای به چالش کشیده شدن صهیونیست‌ها تبدیل شود....
نویسنده :
رضا عموزاده
کد خبر : 11506

پایگاه رهنما:

چند هفته است که سرزمین‌های اشغالی کانون درگیری فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی شده است. تا آنجا که همین دوشنبه خبر‌ها حکایت از دو شهید و زخمی شدن بیش از ۳۰ تن از جوانان و زنان و مردان فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها داشت. اقدامات شهادت‌طلبانه اخیر فلسطینیان باعث شده علاوه بر غزه، این بار اراضی اشغالی به محلی برای به چالش کشیده شدن صهیونیست‌ها تبدیل شود، این رژیم عزمش را جزم کند بیش از پیش در لاک دفاعی فرو رود و برای مقابله با هر اقدام احتمالی فلسطینیان، شمار زیادی نیرو و تجهیزات را به خدمت بگیرد.
به دنبال عملیات شهادت‌طلبانه هفته قبل در منطقه بنی‌براک، نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آن را به منزله آغاز موجی از ترور دانست. اعتقاد به این موضع‌گیری که نشانی از شکنندگی ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی است، با انعکاس در رویکرد تدافعی صهیونیست‌ها خود را نشان داده است. تل‌آویو که بیم آن دارد با خطراتی مواجه شود که می‌تواند به فروپاشی آن از درون منجر شود، برای مقابله با هرگونه ناآرامی احتمالی، استقرار هزاران سرباز از واحد‌های مختلف ارتش، پلیس و گارد مرزی در قدس را آغاز کرده است. با این حال، اداره اوقاف اسلامی در قدس تخمین زده است که حدود ۳۵ هزار نفردر هفته اول ماه رمضان، نماز جمعه را در قبله اول مسلمانان اقامه کنند. در همین راستا شیخ محمدعلی، خطیب مسجدالاقصی در خطبه نماز جمعه هفته گذشته بر دعوت شهروندان فلسطینی به پیوند و حضور دائمی و روزانه در مسجدالاقصی در ماه رمضان تأکید کرد.
• رژیم صهیونیستی وترس از مشکلات امنیتی
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در خصوص نگرانی‌های امنیتی سران صهیونیست نوشت که پلیس اسرائیل علاوه بر تشدید حضور پلیس و نیرو‌های نظامی در محله‌های یهودی‌نشین واقع در بخش غربی قدس، گشت‌زنی‌های پیاده مشترک گارد‌های مرزی و سربازان عادی را اجرایی می‌کند. در بخش شرقی قدس نیز نیرو‌های نظامی قابل‌توجهی به آن نواحی اعزام شده است. با این حال مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند مواجهه با تنش‌های امنیتی، چه محدود به کرانه باختری باشد، چه در مرز با نوار غزه یا حتی در خود قدس، امکان دارد یک ماه و شاید بیشتر طول بکشد.
به موازات این اقدامات، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب عملیات مشترک یگان الیمام، سه فلسطینی به نام‌های خلیل توالبه، صائب عباهره و سیف ابولبده در جریان تبادل آتش با نیرو‌های صهیونیست، در شهر‌های جنین و طولکرم کشته شدند. در الخلیل نیز به دنبال یورش نیرو‌های این رژیم و درگیری شدید میان آن‌ها و ساکنان فلسطینی، احمد یونس اطرش جوان ۲۹ ساله فلسطینی که حدود یک سال پیش از زندان صهیونیست‌ها آزاد شده بود، به شهادت رسید.

ارسال نظرات